اجتماعی

پارسا نمکی پسر وزیر بهداشت که اولین واکسن روسی کرونا را زد، کیست؟

با دستور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران واکسیناسیون علیه کرونا با تزریق واکسن اسپوتنیک وی به گروه درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شد و نخستین تزریق به پارسا نمکی ، فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، برنامه واکسیناسیون کرونا امروز صبح سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۹ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و همچنین استان‌ های دیگر و به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رییس جمهور آغاز شد. طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله واکسن روسی کرونا که چند روز گذشته بخشی از آن وارد کشور شده است، با اولویت بخش‌ های ICU بیمارستان ‌های ریفرال امروز شروع شد.

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون کادر ICU در ۶۳۵ بیمارستان کشور از امروز آغاز می شود و در تهران نیز امروز واکسن به ۲۵ نفر تزریق می‌ شود.

پارسا نمکی – فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اولین نفر تزریق کننده واکسن کووید-۱۹ است.

دکتر فتاح قاضی – متخصص بیهوشی و رئیس بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دومین تزریق کننده بود.

سومین نفر نیز سارا گودرزی – پرستار بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) است.

چهارمین نفر سید جمیل حسینی – پرستار ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) است.

پس از تزریق واکسن بر روی فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس جمهور نیز ضمن تبریک آغاز واکسیناسیون از سعید نمکی خواست که فرزند وی با قرار گرفتن در پشت میکروفن با وی صحبت کند. سعید نمکی نیز گفت که اگر اجازه بدهید چند لحظه ‌ای پس از تزریق بنشیند که رییس جمهور گفت:

” هر چه جزو مقررات هست همان را انجام دهید. “

پس از قرار گرفتن پارسا نمکی در پشت میکروفن و عرض سلام و احترام به رییس جمهور، حسن روحانی از احساس وی درباره اینکه به عنوان فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نفر اول تزریق کننده واکسن است، پرسید. پارسا نمکی نیز گفت:

” با توجه به زحماتی که کادر درمان و بهداشت در این مدت کشیدند و ما از نزدیک از طریق پدر شاهد بودیم که چه فشارها و سختی‌هایی را تحمل کردند،  بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه وظیفه‌ای در قبال این عزیزان داشتم و آن این بود که این دین را ادا کنم که اگر کوچک ترین مطلبی در اعتمادبخشی در این مطلب هست، دینی به گردنمان نماند. “

حسن روحانی از پارسا نمکی پرسید که این اقدام پیشنهاد پدرش بوده است یا خود وی؟ که پارسا نمکی گفت:

” پدر خودشان از اول تمایل داشتند خودشان واکسیناسیون را انجام دهند اما من خودم اصرار و درخواست کردم که من انجام دهم و قطعا اگر این واکسن موردی داشت اجازه نمی دادند بنده انجام دهم. “

رییس جمهور نیز از همه پزشکان و مدافعان سلامت تشکر و قدردانی کرد.

اما دکتر سعید نمکی در مراسم آغاز واکسیناسیون کووید۱۹ در کشور از بیمارستان امام خمینی تهران (ره)، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ” آقای رییس جمهور خوشبختانه با حمایت های مستمر و بی دریغ شما، همکارانمان در وزارت خارجه، وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه امروز مفتخریم قولی که به ملت ایران دادیم که قبل از ۲۲ بهمن ‌ماه واکسیناسیون را شروع کنیم این قول را امروز اجرایی کنیم.

واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی، خیریه و… برای اولین بار و اولین گروه برای پرسنل درگیر در کرونا و کووید ۱۹ انجام می شود. واکسیناسیون برای همکارانی اعم از پزشک، پرستار و پرسنل خدماتی ای سی یو انجام می شود.

اما در بین این عزیزان، جوانی است که پزشک نیست؛ بلکه دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف است و از بچه های نخبه تک رقمی کشور در کارشناسی ارشد است و آمده بگوید خونمان سرخ تر از دیگران نیست و همه ما فدای ملت ایرانیم‌؛ آمده بگوید اینکه پدرم قول داد که اولین‌ کسی که واکسن را می زند از اعضای خانواده ام خواهد بود، حالا عمل کرده است و این فرد کسی نیست جز فرزند وزیر بهداشت کشور. “

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا