اجتماعی

چند دوز واکسن روسی کرونا یا واکسن اسپوتنیک وی به کشور وارد می شود؟

براساس اخبار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تا دو پارت دیگر از واکسن روسی کرونا وارد کشور می ‌شود، اما حجم آن ‌ها مشخص نیست!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، کامبیز میرکریمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در خصوص روند واردات واکسن روسی کرونا به ایران، اظهار کرد: تاکنون اقشار مختلفی در روسیه از این واکسن با عنوان واکسن اسپوتنیک وی استفاده کرده اند، اما هنوز تمام اقشار در این کشور دسترسی به آن ندارند. طبق اخباری که از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو منتشر شده است، تا دو پارت دیگر از این دارو وارد کشور می‌ شود، اما حجم آن‌ ها مشخص نیست.

گفته می‌شود تعداد دوزی که روز پنجشنبه از روسیه وارد ایران شده است، کمتر از تعدادی است که پیش از ورود آن در سطح جامعه مطرح شده بود، اما این موضوع به هیچ عنوان قابل انتقاد نیست چرا که همچنان در کشور روسیه نیز برای دریافت این واکسن محدودیت وجود دارد. به هر حال هم اکنون با توجه به مسائل بهداشتی، امنیتی و سیاسی، واکسن اسپوتنیک روسی مطمئن‌ترین و قابل اعتماد‌ترین واکسن کرونا برای دریافت و استفاده در جامعه است.

کامبیز میرکریمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان ابراز کرد: واردات واکسن اسپوتنیک تماما بر عهده دولت بوده است و بخش خصوصی هیچ نقش و اطلاعاتی در خصوص تامین ارز آن ندارد، اما آن طور که پیدا است منابع دولتی منبع تامین ارز این واکسن بوده است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا