اجتماعیاقتصادیگزارشویژه

رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛

رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام، در مراسمی که با حضور صادق خیاطیان رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و قنبرپور؛مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام برگزارشد، از سه محصول دانش بنیان که در منطقه اقتصادی پیام تولید می‌شوند، رونمایی به عمل آمد.

به گزارش تیتر یک ‌آنلاین: عالیه رضوانی| این سه محصول دانش بنیان که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام تولید شده و از محصولات استراتژیک در حوزه‌های صنعتی و دارویی به‌شمار می‌آید، شامل  «نسل جدید مودم‌های اینترنت»، دستگاه‌های «رفرکتومتر»، «کنداکتیویتی متر» و «فلومتر» که برای اندازه‌گیری غلظت مایعات در کارخانجات صنایع لبنی کاربرد دارد و «اسپری روی دهانی نیتروپاف» برای جلوگیری از حملات قلبی هستند.

رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در مراسم رنمایی از این سه محصول دانش بنیان ضمن قدردانی از دست اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از اعطای تسهیلات به دانش بنیان‌ها خبر داد و گفت: در شش ماهه گذشته سال جاری چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

محمدصادق خیاطیان یزدی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند اشتغال جدید ایجاد کنند، مشمول حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی خواهند شد،افزود: علاوه بر این، تسهیلات ویژه‌ای نیز به تجهیز و تکمیل خطوط تولید و افزایش تولید شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این صندوق، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های تامین مالی، توانمندسازی، اعطای تسهیلات، سرمایه گذاری و صدور ضمانت‌نامه است که در این راستا بیش از ۷۷ خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: مقرر شده به شرکت‌های دانش بنیانی که مشمول رشد دو برابری تولید نسبت به سال گذشته شوند، تسهیلات ویژه‌ای اختصاص یابد.

رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری  با بیان اینکه بیش از ۳۲ شرکت دانش بنیان که در این منطقه مستقر هستند، از جمله شرکت‌های توانمندی محسوب می‌شوند که محصولات با فناوری پیچیده و کیفیت بالا تولید می‌کنند ،گفت: این موضوع نشان دهنده توانمندی استان البرز و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مجموعه و همچنین ظرفیت بسیار خوبی است که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای آنها ایجاد شده است.

خیاطیان با تاکید بر اینکه باید صندوق پژوهش و فناوری تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد شود، بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانمند در حوزه صادرات به منظور توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور و جلوگیری از خروج ارز تاکید و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند، محصولاتی تولید می‌کنند که آنها را وارد می‌کردیم اما اکنون تقریبا خودکفا شده‌ایم.

رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری  خاطرنشان کرد: به منظور تجهیز و تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت تولید در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، تسهیلات متناسبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان این منطقه قرار خواهد گرفت.

رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
رونمایی از سه محصول دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا