اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه رایتل در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

مدیرعامل شرکت رایتل چندی پیش درباره پذیرش سهام رایتل در فرابورس اعلام کرده بود برای اولین بار سود خالص در رایتل محقق شده است و پس از ۸ سال از آغاز فعالیت، زیان ۵۷۰ میلیارد تومانی این شرکت به سود ۱۱۳ میلیارد تومانی در سال مالی 1398 شمسی تبدیل شده است!

عرضه اولیه رایتل

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، شرکت خدمات ارتباطی رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سومین اپراتور سراسری تلفن همراه است که سیم کارت‌ های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری رایتل (RighTel) ارائه می ‌کند. رایتل از دو کلمه رای به معنای خرد، هوش، فکر و اندیشه و تل (Tel) تشکیل شده است.

این اپراتور اولین ارایه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران است که در ابتدا قرار بود این خدمات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ شمسی در انحصار این شرکت باشد که این انحصار تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۳ شمسی تمدید گردید. تعداد مشترکین رایتل تا بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شمسی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر بوده است!

هم اکنون در بیش از ۱۲۰۰ شهر کشور و بیش از ۷۵۰ شهر نسل چهارم از طریق رومینگ با شبکه همراه اول پوشش برقرار است و برای ۹۰۰۰ کیلومتر از جاده ‌های کشور، آنتن ‌های نسل سوم رایتل نصب شده است.

اما یاسر رضاخواه، مدیرعامل شرکت رایتل چندی پیش اعلام کرده بود روند زیان ده بودن رایتل در پایان سال 1398 شمسی متوقف شده است! به گفته وی با اصلاح قراردادهای رومینگ و RAN Sharing با اپراتورهای دیگر و همچنین افزایش ترافیک در داخل شبکه، بهینه ‌سازی و ارائه سرویس‌ های مختلف این اپراتور بعد از ۸ سال سودآور شده است.

به گفته مدیرعامل رایتل بالای ۹۵ درصد درآمد این شرکت از حوزه ترافیک است و در شهرهای بزرگ زیرساخت آن با رقبا برابر است و کیفیت سرویس یک مزیت اصلی نسبت به شبکه رقبا محسوب می شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا