اقتصادی

چگونه درخواست گزارش رسیدگی از پرونده مالیاتی دهیم؟ + نمونه درخواست

گزارش رسیدگی مالیاتی فرمی است که کارشناس مالیاتی پس از رسیدگی به پرونده مالیاتی مودی، روش محاسبه مالیات و همچنین موارد مد نظر خود درباره پرونده عملکرد مودی و مقدار مالیات مورد نظر خود را در آن ذکر می‎کند.

یکی از حقوق مودیان مالیاتی اطلاع از روش محاسبه مالیات برای آنان می‎باشد، این حق در قانون مالیات‎های مستقیم برای مودیان در نظر گرفته شده است و کارشناسان مالیاتی موظف به ارائه گزارش رسیدگی به مودی مالیاتی در صورت درخواست کتبی وی می‎باشند.متن نامه درخواست گزارش رسیدگی که باید توسط مودی تهیه شود به شرح زیر است:

نمونه درخواست گزارش رسیدگی

اداره کل امور مالیاتی ****
رئیس محترم امور مالیاتی کد***
با سلام و خدا قوت؛
احتراماً، نظر به اینکه پرونده مالیاتی * * به شماره شناسه * ، فعال در زمینه * می باشد از طرفی پرونده مالیاتی عملکرد سال * و از مفاد و جزئیات گزارش رسیدگی مطالبه مالیات تحت عنوان عملکرد مطلع نیستم تا ضمن ارایه مستندات، دفاع لازم را در هیات های حل اختلاف مالیاتی به عمل آورم.
خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای سیاق ماده 237 قانون مالیات های مستقیم ، ماده 219 قانون مالیات های مستقیم و بند (25) دستورالعمل دادرسی مالیاتی ابلاغیه شماره 117300 مورخ 13/11/1387 و بخشنامه شماره 56/94/200 مورخ 3/4/1394 آن سازمان و بخشنامه شماره 19410/3758/211 مورخ 7/11/1383 کپی کامل گزارش رسیدگی را در اختیار اینجانب آقای — قرار دهید.

با احترام فراوان

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا