ویژه

افتتاح طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا در البرز

افتتاح طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا در البرز / همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا وابسته به گروه صنعتی مپنا روز جمعه با حضورعباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فردیس استان البرز آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز این شرکت با سرمایه گذاری پنج هزار و 500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 55 هزارو926 متر مربع و زیربنای 31هزارو983 متر مربع احداث و آماده بهره‌برداری شده است. با بهره برداری از این طرح تولیدی زمینه اشتغال مستقیم 800 نفر در استان البرز فراهم شده است.
این واحد تولیدی در زمینه ساخت کنترل انواع فرآیندهای صنعتی، شارژ خودروهای برقی و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرده است. رییس جمهور و هیات دولت در اجرای دومین دور سفرهای استانی امروز جمعه میهمان مردم استان البرز هستند.
وزیر صمت در افتتاح خط تولید انواع شارژر خودروهای برقی شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) افزود: یکی از نیاز های برقی سازی حمل و نقل فراهم کردن زیرساخت است. باید امکان شارژ سریع خودروهای برقی را فراهم کنیم.
به دو دلیل  وجوه زیست محیطی و اقتصادی بودن خودروهای برقی ناگزیر هستیم به سمت برقی سازی حمل و نقل حرکت کنیم. آلودگی  شهر های بزرگ باید حل شود و رهبری دغدغه حل این مشکل را دارد همچنین در  برنامه های دولت سیزدهم نیز برای برقی سازی، منابع لازم اختصاص داده شده است.
ما  به دنبال این هستیم زیرساخت شارژر برقی  را  در کل کشور فراهم کنیم.
فاز اول برقی سازی خودرو تاکید بر حمل و نقل عمومی است چرا که در حمل و نقل عمومی بیشترین  حجم آلودگی را داریم. شهرداری ها در این موضوع بیشترین همکاری را دارند و شهرداری تهران، مشهد و کرج پیشرو هستند.
امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا