اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

روابط عمومی کارآمد، گره‌گشا و امیدآفرین است

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی کارآمد، گره‌گشا و امیدآفرین است، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی ارایه تصویر مثبت و حفاظت از سازمان در برابر مخاطرات و بحران‌ها را ویژگی روابط‌عمومی کارآمد عنوان کرد.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، فاطمه زارعان در سفر یک روزه به مناسبت «هفته روابط عمومی» به تبریز، در جمع روابط عمومی‌های بخش کشاورزی استان با بیان این که آینده‌نگری و آینده‌‌سازی ارتباطی مأموریت روابط عمومی‌ در سازمان است، گفت: روابط عمومی در استانداردهای مطلوب سازمانی آینده‌پژوه، برنامه‌مدار، مساله‌محور، تصویرساز، سازنده، بالنده، انسجام‌بخش، مردم‌مدار و متحول کننده است، لذا مدیران ارشد باید به آن با چشم مدیران آینده‌ساز و گره‌گشا نگاه کنند.

وی  افزود: روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، روابط عمومی را سیستم تخصصی، یکپارچه و منسجم ارتباطی دانست و اضافه کرد: روابط عمومی قادر به مساله‌شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه راه برای ذی‌نفعان است و با تحلیل و ترسیم این نقشه راه، گام‌های مؤثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

وی با تأکید بر این که روابط عمومی‌ باید تخصصی عمل کند، بیان کرد: چنین سیستمی قادر به حل  و فصل دغدغه‌ها و مسایل ارتباطی سازمان است.

زارعان عملکرد روابط عمومی را نه تنها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، که در توانایی در گذر از دغدغه‌ها و مسایل ارتباطی سازمان دانست و ارتباط برای شناساندن اقدامات سازمان به مردم را یکی از راه‌های معرفی سازمان به مخاطبان برشمرد.

زارعان ادامه داد: پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط و اغلب طولانی و ارتباطات بدون استراتژی مشخص نوعی از روابط عمومی بی‌کیفیت است که باید مدیران در دنیای مدرن از آن پرهیز کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی سازی خبر روی آورند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی نیز به این نکته توجه کنیم که مهم‌ترین عامل اثرگذار علاوه بر اقلیم و شرایط محیطی، عامل انسانی است به همین دلیل آگاه کردن جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه از اهمیت  برخوردار است.

به گفته وی، روابط عمومی وظیفه بسیار سنگینی در حوزه منابع پایه به عنوان بستر تولید دارد و باید از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولیدات متنوع چندرسانه‌ای، بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید و لزوم اقناع جامعه به حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منابع خدادادی آب‌ و خاک استفاده کند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا