عکسفرهنگی و هنریگزارشویژه

جشنواره عکاسی با موبایل ویژه وکلا

جشنواره بهاره نگاره دادبانان

جشنواره عکاسی با موبایل ویژه وکلای محترم دادگستری منطقه فارس  با همکاری گروه وکلای حمایت پارس و کانون عکاسان فارس با موضوع حقوق و محیط زیست، حقوق و آثار باستانی، حقوق و میراث فرهنگی در شیراز برندگان خود را شناخت.

به گزارش تیتریک، فراخوان این جشنواره در فروردین ماه سال جاری اعلام شد و اختتامیه آن که بنا بود در دوم خرداد ماه برگزار گردد، در تالار حافظ شهر شیراز با حضور جناب آقای دکتر هومان پارسا رئیس اسبق و عضو فعلی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد، جناب آقای بهادری پور معاون فرهنگی محترم میراث و گردشگری و صنایع دستی استان فارس، جناب آقای موسویان نژاد معاون محترم فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و داوران محترم این جشنواره، جناب آقای حمیدرضا حساس استاد دانشگاه های شیراز و جناب آقای ابراهیم شیشه گر رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان استان فارس و با حضور جمعی از وکلای دادگستری و عکاسان کانون عکاسان فارس برگزار گردید.


در ادامه ی این مراسم با دعوت از جناب دکتر هومان پارسا به جایگاه سخنرانی از سوی مجری برنامه آغاز گردید، ایشان ضمنِ ارج نهادن بر برگزاری جشنواره های فرهنگی و بررسی تاثیرات مثبت انواع هنر بر زندگی هر وکیل یا هر فرد سخنان خود را آغاز کرد.

ایشان بیان نمود در اذهان هنر دوستان، موضوع این جشنواره، فرهنگ و هنر را تداعی می کند. بدیهی است که ادبیات و هنر پیوندی با حقوق دارد و یک وکیل دادگستری می بایست ادبیات و هنر را بشناسد. لزوم آشنایی وکیل با مقوله هنر نیز در این است که اگر وکیل مسلط به ادبیات و هنر باشد بدون شک در تنظیم لایحه دفاعیه و انجام امور وکالتی موفق تر عمل خواهد نمود.

همچنین افزود که هنرمند و عکاس حوادث و رویداد های اطراف خود را از پشتِ عدسی و لنزی که جهان بینیِ منحصر به فرد خودِ اوست بازسازی و تعریف میکند.

وی در ادامه به تشویق از شرکت کنندگان در این جشنواره عنوان کرد که در این چنین رویدادها برنده و بازنده ای در کار نیست و همه برنده هستند چرا که برنده بودن چیزی جز توجه به جزئیات روزمره زندگی و بی تفاوت عبور نکردن از کنار آن ها نیست.

ایشان همچنین به قدرت هنر و عکاسی پرداخت و بیان نمود گاهی یک عکس می تواند خواسته ای از مسئولین را مطرح و مساله ای را حل نماید و در پایان از میزبانی کانون عکاسان و همکارانی که در مسابقه عکس شرکت نموده بودند قدردانی کردند و عرض تبریک ویژه به منتخبان این جشنواره داشت.

سپس سرکارخانم فاطمه نعیم، وکیل دادگستری و دبیر این جشنواره بیان داشت: عکاسی خوب تنها ثبت ماهرانه لحظات تشکیل دهنده یک اتفاق نیست بلکه هنر عکاس در انتقال احساس آن لحظه به مخاطب است. زمانی که ایده این جشنواره به ذهنم رسید، نگاه و هدف من معطوف نمودن اذهان همکارانم به جزئیات زندگی و محیط پیرامون ما با رویکرد محیط زیستی و آثار تاریخی خودمان بود و در پایان از همه حاضرین درخواست نمود تا همگی نسبت به تخریب آثار باستانی، نابودی محیط زیست و از دست رفتن میراث فرهنگی وطنمان بی تفاوت نباشیم.


در پایان از جناب آقای دکتر هومان پارسا، جناب آقای بهادری پور و جناب آقای موسویان دعوت شد تا جوایز برگزیدگان را اهدا نمایند.

برگزیدگان این دوره ،مقام اول ، جناب آقای زین العابدین یزدانیان و مقام دوم سرکاربانو بهار صحرائیان و مقام سوم جناب آقای آرمین سمیع زاده بودند و لوح تقدیر به هر سه نفر اهدا شد و دبیر محترم از سه نفر، سرکار بانو الهام زراعت پیشه، سرکار بانو تُکتَم داستان و سرکار بانو الهام فتوح آبادی بابت مشارکت در این جشنواره تقدیر و قدردانی نمود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا