اجتماعیاقتصادیبانک و بیمهویژه

دوئل دو کارمند بیمه مرکزی بر سر پرتفویی به نام «فرهنگیان»

دوئل دو کارمند بیمه مرکزی بر سر پرتفویی به نام «فرهنگیان»، پرتفوی معلمان این روزها به آزمونی بسیار جدی برای آینده مدیریتی در بیمه دانا تبدیل شده است.

به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از رازپول: گروه سایبان: حدود ۵۴ درصد سهام بیمه دانا در اختیار سهام عدالت است و مشروعیت دولت برای صدور مجوز دولتی‌ها از همین منظر رسمیت می‌یابد. اما این روزها با تغییر مدیریتی در صنعت بیمه و رسمیت یافتن حضور مفید امینی به عنوان مدیرعامل بیمه معلم بقا پرتفوی فرهنگیان در بیمه دانا را ممکن است با اما و اگرهایی مواجه کند.

مفید امینی که سالها به عنوان معاون نظارت بیمه مرکزی مشغول به فعالیت بوده اشراف کاملی بر عملکرد مدیریتی بیمه دانا دارد و نقاط قوت و ضعف مدیریتی رضا جعفری را به عنوان مدیرعامل بیمه دانا را به درستی می‌شناسد.

از سوی دیگر پرتفوی فرهنگیان و حوادث دانش آموزی به نوعی هویت کسب و کار بیمه معلم به شمار می‌رود.

بسیاری عوامل بیرونی را از صنعت بیمه را عامل میل به انتقال این پرتفو به بیمه دانا می‌دانند اما امروز دیگر «نوری» وزیر آموزش و پرورش نیست.

هرچند که هم سویی مدیرعامل بیمه دانا با وزیر اقتصاد نقطه قوتی در مدیریت بیمه دانا به حساب می‌آید اما واقعیت این است که پرتفوی فرهنگیان متعلق به خود فرهنگیان است، حتی اگر مناسبات اداری این پرتفو را ملزم به رعایت تشریفات قانونی بداند.

بررسی پرتفوی بیمه دانا نشان می‌دهد که تا پایان اسفند ماه سال گذشته حق بیمه تولیدی این شرکت از ۲۰ همت فراتر رفته است که البته بخش قابل توجهی از آن در اختیار همین پرتفوست.

باید دید که با مشخص شدن وضعیت وزارت آموزش و پرورش سرنوشت این پرتفوی چگونه رقم خواهد خورد.

لازم به اشاره است که تفاهم نامه بیمه دانا با وزارت آموزش و پرورش ۱۸ خرداد سال گذشته به ثبت رسید.

در این تفاهم نامه آمده بود: ارائه خدمات جامع بیمه‌ای با وزارت آموزش و پرورش در تمام رشته‌ای بیمه‌ای در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ حق بیمه ماهانه هر نفر در رشته درمان ۲۷۵۰۰۰۰ ریال حق بیمهه ماهانه هر نفر در رشته عمر و حوادث مصوب کارکنان ۱۵۰۰۰۰ ریال حق بیمهه ماهانه هر نفر در رشته عمرو حوادث تکمیلی کارکنان ۱۷۵۰۰۰ ریال ضمنا حق بیمه صادره بر اساس تفاهم نامه مذکور تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ جمعا مبلغ ۴۰۱۵۸۱۷۷ میلیون ریال می‌باشد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا