ویژه

صدور سند یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

صدور سند یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام / مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اعلام کرد: پس از 32 سال پیگیری مستمر، سند مالکیت یک هزار و 200 هکتار از اراضی این منطقه به نام دولت و به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد.
به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز، مهندس اکبر قنبرپور افزود: اراضی این فرودگاه با اعمال ماده 9 لایحه قانونی نحوه تملک و خرید اراضی و املاک برای اجرای طرح های دولتی و نظامی در سال 1370 با طی فرآیند قانونی در تصرف وزارت پست و تلگراف قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از ابتدای در تصرف قرار گرفتن این اراضی، مکاتبات، مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای انتقال اسناد ثبتی پلاک‌های دولتی واقع در محدوده فرودگاه انجام شد که البته بخش زیادی از آن تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.
قنبرپور تصریح کرد: برهمین اساس، انتقال سند یک هزار و 200 هکتار از پلاک 4 فرعی از 310 اصلی حلقه دره در سال 1391 در کمیسیون مستند تصویب و گواهی بند(د) از اداره کل اموال دولتی صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: پلاک 4 فرعی از 310 اصلی حلقه دره مجموعا به مساحت 2 هزار و 88 هکتار بود که اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، کل پلاک را برای تضمین تسهیلات مسکن مهر ماهدشت و شهرک ابریشم در رهن بانک مسکن پیش از این قرار داده بود که انتقال یک هزار و 200 هکتار از این پلاک نیازمند تفکیک و فک رهن کل پلاک بود که حدود سه سال زمان برای فک رهن آن زمان صرف شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته پس از 32 سال، سند یک سوم از مساحت سه هزار و 600 هکتار منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از سازمان ملی زمین و مسکن و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی، بازرسی و ثبت و اسناد استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ به نام دولت به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد.
امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا