اقتصادیگزارش

کیش برای جذب سرمایه گذاران عربستانی آمادگی کامل دارد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره جلسه مشترک با سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: برای استقبال از سرمایه گذاران عربستانی آمادگی کامل داریم.

به گزارش تیتر یک انلاین، وحید زارع فکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به بازدید سفیر عربستان در تهران از غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه بین المللی صادراتی «اکسپو» اشاره و اظهار کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری برای فعالیت اقتصادی، نیاز نداشتن به روادید برای ورود وخروج اتباع خارجی، آزادی کامل خروج ارز، انعطاف پذیری بیشتر عملیات بانکی، تضمین حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی و عدم محدودیت برای سرمایه گذاری و مشارکت اتباع خارجی از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح و بر افزایش سطح روابط دوجانبه تاکید شد.

وی با بیان اینکه در این نشست امکان سرمایه گذاری خارجی بدون مشارکت ایرانی و عدم محدودیت خرید و فروش و تبدیل ارز در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: انجام تمامی معاملات و نقل و انتقال ارزی در منطقه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی توسط سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن‌ها اشاره شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه، امکان ترانزیت و صادرات مجدد کالاهای خارجی با کمترین تشریفات از مواردی بود که مورد استقبال سفیر عربستان در تهران قرار گرفت، ادامه داد: صادرات کالاهای تولید شده در منطقه به خارج از کشور یا سایر مناطق آزاد با کمترین تشریفات و صدور کالاهای تولیدی بر اساس قانون ارزش افزوده از دیگر مباحثی بود که به عنوان مزیت‌های سرمایه گذاری در کیش در دیدار با آقای عبدالله بن سعود العنزی مورد گفت و گو قرار گرفت.

وی با اشاره به بهبود روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم، به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس، بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های ایجاد شده برای رشد تراز اقتصادی منطقه بهره مند خواهیم شد.

زارع فکری اضافه کرد: کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش اعلام آمادگی کرده‌اند که در برای تحقق آن تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا