اجتماعیویدئو

آخرین جزییات از واردات واکسن کرونا از کشورهای روسیه و هند

آخرین جزییات از واردات واکسن‌های خارجی

جهانپورجهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو: از مجموع ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری شده، تا کنون ۹۲۰ هزار دُز از دو کشور روسیه و هند وارد کشور شده‌است. سخنگوی سازمان غذا و دارو: از مجموع ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری شده، تا کنون ۹۲۰ هزار دُز از دو کشور روسیه و هند وارد کشور شده‌است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۵ واکسن در کشور مجوز مصرف اضطراری دارند و تاکنون میزانی از این واکسن‌ها خریداری و به کشور وارد شده است. از سبد کواکس هم نزدیک به سه میلیون دُز اوایل بهار وارد کشور می‌شود. واکسن تولید مشترک با کوبا نیز به کمپین واکسیناسیون سراسری می‌پیوندد، امیدواریم قبل از پایان سال میلادی عملاً پیش بینی‌های ما تحقق پیدا کند.

جهانپور با بیان اینکه از ۲۵۰ هزار دوز واکسن اهدایی سینوفارم چین استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: از اواخر بهار ۱۴۰۰ واکسن بومی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در فصل بهار تا ۱۱ خرداد مجموعاً ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز حداقل از سبد کواکس واکسن دریافت خواهیم کرد گفت: این روند ادامه پیدا خواهد کرد، خرید ما از کواکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز است لذا روند واردات از ماه‌های بعد از خرداد به تدریج در مراحل بعدی قرار می‌گیرد تا به امروز بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن خارجی اعم از خرید مستقیم و یا از محل کواکس خریداری شده که به تدریج وارد کشور خواهد گرفت.

وی افزود: واکسن‌های تولید داخل قسمت عمده‌ای از کمپین واکسیناسیون را شکل خواهند داد لذا از اواخر بهار به کمپین واکسیناسیون خواهد پیوست، درکشور اغلب گروه‌ها دریافت کننده واکسن ایرانی خواهند بود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا