اقتصادیخودروصادرات و وارداتگزارشویژه

واردات خودرو عقل می‌خواهد

واردات خودرو عقل می‌خواهد؛ برای مدیریت بازار خودرو، واردات را مصوب کردیم ولی می‌گویند ارز نداریم در حالیکه به نظر من این کار، عقل می‌خواهد.

به گزارش تیتر یک انلاین، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: من به‌عنوان رئیس کمیسیون صنایع مجلس و رئیس ستاد صنعت و معدن سیدابراهیم رئیسی نمی‌دانم چه کسانی نمی‌گذارند و در برابر واردات خودرو مقاومت می‌کنند؟

عزت‌اله اکبری تالارپشتی افزود: به وزیر صمت گفته‌ام که بخش صنعت و معدن باید در تامین ارز به نفت و گاز طعنه بزند، اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد خجالت‌آور است.

وی ادامه داد: از رییس کل بانک مرکزی و وزیر صمت دو مرتبه، یکبار ۶ صبح و یکبار عصر دعوت کردیم و گفتیم که تخصیص ارز صنایع را معطل نگذارند و آقای فرزین در جلسه دوم اعلام کردند که هرچه صنعت درخواست داشته، ارز پرداخت کردیم. وزیر نیز این مسأله را رد نکرد.

اکبری تالارپشتی تاکید کرد: اینکه صنعت رشد کند ولی امکان ارائه ارز یا تخصیص برق وجود نداشته باشد قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو و نفت باید پای کار بیایند، اینکه هردمبیل مدیریت شود قابل قبول نیست و ما هم گیج شده‌ایم.

بنابر اعلام تسنیم، نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم تخصیص صحیح منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت، گفت: انتظار داریم وزرا گوش دهند و خسارت به کشور وارد نکنند.

او یادآور شد: برخی وام ۶ درصدی از آلمان می‌آورند در حالیکه سود تسهیلات در ایران بسیار بالا است. مدل مدیریت در کشور شده مدل مرغ، تخم مرغ، گوشت و خودرو.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: در مدیریت کشور، یک برنامه فرسوده ناموفق و بی‌نتیجه را ادامه می‌دهیم که قیمتگذاری دستوری خودرو نمونه‌ای از آن است و نتیجه آن، تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای است.

وی افزود: برای مدیریت بازار خودرو، واردات را مصوب کردیم ولی نمی‌دانیم چه کسی مقابل واردات مقاومت می‌کند. تا اعتراضی می‌کنیم می‌گویند ارز نداریم، در حالیکه به نظر من این کار، عقل می‌خواهد.

اکبری تالارپشتی با اعلام اینکه می‌گویند برای واردکنندگان خودرو، امکان واردات با استفاده از ارز منشأ خارجی وجود دارد، تصریح کرد: سال ۱۳۹۷ که موفق‌ترین سال واردات خودرو بود، نهایت ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شد، بنابراین واردات ۵۰۰ هزار خودرو حداقل ۵ سال زمان می‌برد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا