اقتصادی

تغییر مدیریتی یا تعویض مدیریت؟

تغییر مدیریتی یا تعویض مدیریت؟ امیرمومنان حضرت علی( علیه السلام)در وصیتی به فرزند برومندشان، کریم اهل بیت(س)؛ حضرت امام حسن مجتبی( ع) می‌فرمایند: و هرکاری را پیامد و پایانی است.آنچه در تقدیرت آمده، خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از اکوپرشین: علیرضا کیهان پور: در زندگی و عرصه کار و تلاش بالاخره روزی خواهد آمد که پایانش به یقین دیر یا زود فرا خواهد رسید.

علیرضا کیهان‌پور
علیرضا کیهان‌پور، تحلیل‌گر رسانه‌ای

در ابعاد مدیریتی یک مجموعه یا سازمان فصول مختلفی پی آیند هم خواهند آمد که مورد بارز آن، تصمیم گیری در مورد هدایت کل مجموعه یا سازمان به سوی اهداف مدنظر و تحقق وظایف همسو وبه منظور ضرب آهنگ نیل به رشد و تعالی توسط مدیریت عالی در مجموعه است.

ژرفای این اقیانوس پرتلاطم و مواج و صید مرواریدهای ناب در رهگذر سلامت، هدایت، نظارت و تبیین عملکرد‌ها به سان تامین سوخت مورد نیاز کشتی نیروها و منابع انسانی برای اهتزاز بادبان‌های برافراشته برای گذار از امواج خروشان و گذار از سختی‌ها به سوی موفقیت ولنگر انداختن این کشتی در ساحل آرامش و آسایش است.

مزارع پرورش ماهی
مزارع پرورش ماهی

تغییرات مدیریتی یا تعویض‌های مدیریتی کدامیک می‌تواند یک کشتی طوفان‌زده را با سکانداری یک ناخدای دریا دل و کارآزموده نجات داده و مدیریت زمان را عینیت بخشد؟

ماهی  فروشی+اکوپرشین
ماهی فروشی

یک مدیر توانا در تغییرات مدیریتی زیر مجموعه خود هم پاسخگوست و نیز دارای حق و حقوق قانونی است که روش، منش و رفتار غیر تنش زا را به خوبی هدایت، کنترل و با افق دید وسیع به منصه ظهور خواهد رساند.

صید پره در گیلان
صید پره در گیلان
مزرعه پرورش میگو+اکوپرشین
مزرعه پرورش میگو

آب پاک و زلال اگر به هر دلیلی به ایستایی رسد به مرداب و گندآب راکدی تبدیل خواهد شد که در راستای زدودن ناپاکی‌ها و جاری نمودن مجدد زلال پاکی‌ها باید از هرنوع آلایندگی به ویروس و میکروب عوامل میرایی وایستایی پاک سازی شود که لازمه استمرار حیات سازمانی و مجموعه تحت مدیریتی است به طوری که برخی به این تفکر ماکیاوالیستی نرسند که در هر پست و مقامی که در اصل امانت مردم در نزد آنان است جاودان بوده و با تشکیل تیم، گروه، باند و تشکیلات منحصر به فرد ،هر کاری را که در جهت تامین منافع نامشروع اقتصادی و اجتماعی برای اهداف چرک و ناپسند سوداگرانه همفکران خویش، ساده لوحانه به سرانجام برسانند زیرا خدایی هست که از نیت قلب‌ها به خوبی آگاه است.

مزرعه پرورش  ماهی  خاویاری+اکوپرشین
مزرعه پرورش ماهی خاویاری

تغییرات مدیریتی حق مسلم نگرش و قانونی بهبود کیفیت و روش‌ها در چارت سازمانی است که در دل خویش تحولات مثبت ودرون زای رو به توسعه را در کسری از زمان ،زایشی دوباره و تکثیر تصاعدی خواهد نمود.

تغییرات مدیریتی را در اندیشه و تغییر دیدگاه و دمیدن روحی تازه در کالبد یک سازمان یا مجموعه را با توجه به عملکردهای گذشته برخی مدیران به فال نیک گرفته زیرا چشم انداز تحول در بطن آن نهفته و به مرور زمان آشکار خواهد شد اما تعویض‌های مدیریتی آن ویژگی و پالایندگی آب راکد و مرده مرداب را ندارد.

ماهیگیری با تور+اکوپرشین
ماهیگیری با تور

پالایش تغییرات مدیریتی ونه صرفا تعویض‌های مدیریتی! را در سازمان شیلات ایران نویدبخش روزهای آبی فام افق و رساندن این کشتی طوفان زده به ساحل آرامش می‌توان ارزیابی کرد.

فراموش نکنیم وبه یاد داشته باشیم که در این پروسه شایسته سالاری و تغییرات مدیریتی باید عملکرد مدیران گذشته در بوته نقد وبررسی قرار گرفته ودر صورت انحراف معیار و دور شدن از اهداف کمی و کیفی احتمالی سازمان در تمامی ابعاد حکمرانی و به نیابت از مردم در جهت حراست وحفاظت از بیت المال با چشمان تیز و همیشه بیدار نظارتی درون خود به پاسخگویی قانونی وادار نموده ودر این راه یقین بدانیم همه کمبود‌ها و خلاء‌های پیش‌بینی نشده با پاکدستی، خلاقیت، نوآوری، همدلی، همگرایی، اعتماد متقابل، راهبرد و حوصله جبران خواهد شد و جای هیچ نگرانی هرگز نخواهد بود زیرا نیت این تحولات خداپسندانه است و رسالت رسانه‌ها و اصحاب اهل قلم، پشتیبانی و حمایت از این تصمیمات مدیریت عالی در هر زمان و مکان و توسط هر شخصی در دستور کار و یاری بخش کل مجموعه در سراسر کشور است زیرا انعکاس تحولات مثبت و درون زای سازمان به رویش وطراوات و شادابی مجموعه در امید آفرینی، تلاش و منافع بیشتر مادی ومعنوی کارکنان سازمان ختم شده ودر خارج از مجموعه، اغیار بی تعصب و لاعاشق در مقابل یک سازمان پویا و مقتدر وبه دور از تکانه‌ها وتنش‌ها، سر تعظیم فرود آورده و نقشه‌های احتمالی آنان خنثی و سازمان شیلات ایران با میراث تاریخی بیش از یک سده، عزیز دل همه ما یعنی دوستداران در هر جایگاه و رده ای همواره در راستای تامین بخشی از امنیت غذایی کشور، همچنان سربلند و جاودانه خواهد ماند، اما لطفا ومستمر دیدگاه وشعار همه ما این باشد که با احترام به تصمیمات مدیریت عالی سازمان در تمامی ادوار، زحمات “مدیران و کارشناسان پیشین” را ارج نهاده و برای” مسوولین جدید، تازه نفس و منصوب شده ” آرزوی موفقیت و تندرستی روزافزون را داریم.

ان شاء‌الله

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا