اجتماعیاقتصادیبازارفناوریگزارشویژه

آیفون ۱۴ نخرید سرویس ندارد

آیفون ۱۴ نخرید سرویس ندارد؛ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد که آیفون ۱۴ در ایران سرویس دریافت نمی‌کند و از این رو مردم باید از خرید آن اجتناب کنند.

به گزارش تیتر یک آنلاین، برخلاف برخی شایعات و گمانه‌زنی‌ها، امکان دریافت خدمات و سرویس برای آیفون ۱۴ در ایران وجود ندارد و حتی اگر این گوشی بعد از خریداری تا یک ماه سرویس بگیرد نیز پس از آن سامانه‌های اف ام اس آن را شناسایی می‌کنند و درنهایت خدماتی به آن ارائه نخواهد شد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا اظهار داشت: باتوجه به شرایط قانونی و امکان شناسایی این مدل گوشی، خریداران احتمالی آن به‌طور قطع متضرر خواهند شد، از این رو تاکید ما این است که مردم نسبت به خرید این گوشی اقدام نکنند.

بر این اساس آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نمی‌شود و به این ترتیب امکان استفاده از آن وجود ندارد.

در هفته‌های گذشته برخی این ادعا را مطرح کنند که امکان دور زدن این محدودیت و فعال کردن آیفون ۱۴ در ایران را دارند، موضوعی که فعالان این حوزه آن را تکذیب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه درباره آیفون ۱۴ گفته بود که یک بازار مکاره ایجاد شده و عده‌ای مدعی هستند که در حال ساختن یا وارد کردن آنتن دائمی هستند،.

مهدی عبقری پیشنهاد داد که با توجه به تصمیم مجلس مبنی بر اینکه حداقل سود گمرکی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، ۱۵ درصد و عوارض کالای مسافری حداقل دو برابر این رقم است، می‌توان یک تعرفه معقول برای واردات آیفون ۱۴ در نظر گرفته شود تا هم برای دولت عایدی داشته و هم تکلیف وضعیت تجاری مشخص شود.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا