اقتصادی

بررسی تخصصی کیف پول سخت افزاری لجر برای ذخیره سازی بیت کوین

یکی از امن‌ ترین گزینه‌ ها برای ذخیره بیت کوین، کیف پول سخت ‌افزاری (Hardware wallet) است. کیف پول سخت ‌افزاری دستگاهی فیزیکی است که به ‌طور ویژه برای ذخیره‌ سازی امنِ دارایی‌ های دیجیتال طراحی شده است. این دستگاه کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال را به شکل آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) در خود ذخیره می ‌کند و به همین دلیل امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌ های دسکتاپ و موبایلی دارد.

بررسی کیف پول سخت افزاری لجر

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، در دنیای ارزهای دیجیتال، ذخیره ‌سازی امن دارایی ‌ها یکی از مهم ‌ترین مسائل است. دنیای کریپتوکارنسی، دنیای خطرناکی است و استراتژی ‌های فراوانی برای سرقت موجودی کاربران وجود دارد! از طرف دیگر، اشتباهات سهوی انسانی هم تاکنون میلیون‌ ها دلار سرمایه را بر باد داده است! استفاده از یک راهبرد مناسب برای تامین امنیت دارایی ‌ها، از وظایف اصلی یک سرمایه‌ گذار ارز دیجیتال است. یکی از مناسب ‌ترین راه ‌ها برای این کار، استفاده از کیف پول سخت ‌افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال است.

کلید خصوصی چیست؟

کلید خصوصی، گذرنامه‌ ای برای ورود به اکوسیستم ارزهای دیجیتال است. در حوزه ارزهای دیجیتال فقط با کلیدهای خصوصی است که می ‌توانید اثبات کنید مالک یک دارایی هستید یا نه. کلیدهای خصوصی برای کاربران ارز دیجیتال بسیار باارزش هستند و باید به دقت و به صورت امن و مخفی از آن‌ ها نگهداری شود. عجیب نیست که هکرها و کلاهبردارها با توسل به روش ‌های مختلفی مانند فیشینگ، تلاش می ‌کنند که کلیدهای خصوصی را بدزدند!

ذخیره‌ سازی کلید خصوصی، ساده است. کلیدهای خصوصی رشته‌ ای از حروف و اعداد هستند و فقط کافی است آن‌ ها را بر روی کاغذ بنویسید و در مکان امنی مانند گاوصندوق نگهداری کنید. اما برای انجام تراکنش باید به این کلیدها دسترسی داشته باشید.

بررسی کیف پول سخت افزاری لجر

کیف پول سخت افزاری لجر

شرکت فرانسوی لجر (Ledger)، در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده این نوع کیف پول است! کیف پول‌ های سخت ‌افزاری لجر (Ledger)، کلیدهای خصوصی را به صورت کاملا امن و آفلاین نگهداری می ‌کنند و اگر قبل از خرید، جعبه آن باز نشده باشد، باید خیالتان راحت باشد که هک ‌کردن آنها تقریبا غیرممکن است.

مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) مشهورترین محصول این شرکت است که سال‌ ها است از نظر امنیت امتحان خود را پس داده است. این کیف پول با قیمت حدود ۶۰ دلار یکی از اقتصادی ‌ترین گزینه ‌ها در میان تمام کیف پول ‌های سخت ‌افزاری است و از فروشگاه ‌های معتبر ایرانی هم می ‌توان آن را تهیه کرد. لجر (Ledger) مدل دیگری تحت‌ عنوان نانو ایکس (Nano X) دارد که از امکانات بیشتری مانند صفحه ‌نمایش بهتر، بلوتوث و باتری برخوردار است. لازم به بیان است هر دو کیف پول از نظر امنیت تقریبا یکی هستند. قیمت مدل ایکس دو برابر بیشتر یعنی حدود ۱۲۰ دلار است!

کیف پول‌ های لجر (Ledger) تقریبا از تمام ارزهای دیجیتال معتبر به ‌علاوه هزاران توکن (توکن ‌های مبتنی بر اتریوم، ایاس، نم و…) پشتیبانی می ‌کنند. از این رو، یک کیف پول برای نگهداری اغلب ارزهای دیجیتال کافی است. برای مشاهده ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌ شده در هر مدل لجر، به این لینک مراجعه کنید.

از جمله نقاط قوت کیف پول سخت افزاری لجر می توان به دارای گواهینامه CSPN (گواهینامه سطح اول امنیت) از ANSSI ، امنیت بسیار بالا ، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال (بیش از هر کیف پول ‌سخت ‌افزاری دیگر) و همچنین تیم توسعه‌ دهنده و پشتیبانی بسیار قوی اشاره کرد.

البته لازم به بیان است این کیف پول برای استفاده ‌های روزمره مناسب نیست!

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا