اقتصادی

بررسی تخصصی کیف پول نرم افزاری الکتروم برای ذخیره سازی بیت کوین + لینک دانلود

کیف پول الکتروم (Electrum)  یکی از امن ‌ترین کیف پول‌ های موجود است. در حالی که الکتروم دارای چندین ویژگی از جمله پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری و همچنین امکان تعیین هزینه مبادله بیت کوین است، در بیشتر موارد ویژگی ‌ها و قابلیت ‌های کمتری نسبت به کیف پول ‌های مدرن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، کیف پول الکتروم (Electrum) یکی از قدیمی ‌ترین کیف پول ‌های بیت کوین است و یکی از محبوب‌ ترین گزینه ‌ها در میان بیت ‌کوینرها به شمار می ‌آید! این کیف پول که کاملا متن ‌باز است، در سال ۲۰۱۱ میلادی توسعه داده شد و به ‌صورت مداوم توسط جامعه توسعه‌ دهندگان آن به ‌روز می ‌شود.

الکتروم (Electrum) هم برای دسکتاپ و هم برای اندروید عرضه شده است؛ اما فقط نسخه دسکتاپ آن است که از امکانات ویژه و خاص برخوردار است. نسخه دسکتاپ الکتروم (Electrum) برای سیستم‌‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شده است. به یاد داشته باشید اگر تازه ‌کار هستید، استفاده از کیف پول الکتروم توصیه نمی ‌شود، چون از نظر رابط کاربری مناسب کاربران مبتدی نیست.

در الکتروم (Electrum) اختیار عمل زیادی در اختیار کاربر قرار دارد که از جمله آنها می ‌توان به امضای تراکنش، تراکنش آفلاین و کارمزد دلخواه اشاره کرد. با وجود اینکه این کیف پول مانند یک فول‌ نود بیت کوین امکانات دارد، حجم بسیار کمی را از کامپیوتر اشغال می ‌کند و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین بیت کوین نیست. در این کیف پول همچنین دسترسی کامل به کلید خصوصی امکان ‌پذیر است!

از جمله نقاط قوت کیف پول نرم افزاری الکتروم (Electrum) می توان به امنیت بالا، متن ‌باز بودن و همچنین امکانات فراوان برای مدیریت سرمایه و تراکنش اشاره کرد! البته به یاد داشته باشید این کیف پول بیت کوین برای کاربران تازه ‌کار مناسب نیست.

نرم ‌افزار کیف پول الکتروم را تنها و تنها از سایت رسمی آن یعنی electrum.org دانلود کنید؛ چرا که وبسایت ‌های کاذبی هستند که نسخه‌ ای مشابه کیف پول الکتروم را طراحی می ‌کنند. به این طریق بیت‌ کوین ‌های شما در معرض سرقت قرار می گیرند!

بعد از بارگیری، کیف پول با فایل دارای پسوند exe را باز کرده و این مراحل را دنبال کنید:

  • در این مرحله الکتروم از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید به سرور متصل شوید که در جواب این سئوال گزینه Auto Connect را انتخاب کنید.
  • کیف پول جدید را در بخش “a new wallet” نام‌گذاری کنید یا اینکه نام آن را به عنوان کیف پول پیش‌فرض “default_wallet” قرار دهید.
  • گزینه “standard wallet” را به حالت انتخاب شده بگذارید و روی next کلیک کنید.
  • “create a new seed” را نیز به حالت انتخاب شده بگذارید و روی next کلیک کنید.

اکنون الکتروم (Electrum) عبارت Seed را برای شما فراهم می ‌کند. این عبارت بسیار مهم است و از آن یک نسخه کاغذی تهیه کنید و در جای امنی نگهدارید. هرگز عبارت Seed را به صورت یک فایل دیجیتال روی رایانه خود ذخیره نکنید. حالا رمز عبور را برای کیف پول خود انتخاب کنید. اگر گذرواژه را فراموش کرده ‌اید، می ‌توانید کیف پول را با عبارت Seed خود مجددا راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید در صورت از دست دادن عبارت Seed، دارایی بیت کوین شما برای همیشه از دست می‌ رود.

حالا کیف پول بیت کوین شما به راحتی راه ‌اندازی شده است و می‌ توانید از آن استفاده کنید.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا