اقتصادی

حق اولاد و عیدی کارگران در سال 99 چقدر است؟

به گزارش تیتر یک آنلاین، ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد و عیدی کارگران از ساعت ۱۸ با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی شروع شد و پس از ۶ ساعت چانه زنی به پایان رسید!

نمایندگان کارگران و کارفرمایان به توافق نرسیدند. به دلیل اختلاف بالای این دو گروه از شرکای اجتماعی در خصوص اعمال افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روی پایه حقوق کارگران جلسه دستمزد به رای‌ گیری اعضا کشیده شد و در نهایت با توجه به ترکیب شورای عالی کار، افزایش پایه حقوق کارگران ۲۱ درصد تصویب شد!

مبلغ بن خواربار کارگران از ۱۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت! همچنین حق اولاد کارگران در سال ۹۹ به شرح زیر است:

حق اولاد یک فرزند معادل ۱/۸۳۵/۴۲۷ ریال در سال ۹۹ و همچنین حق اولاد دو فرزند معادل ۳/۶۷۰/۸۵۴ ریال می باشد. همچنین حق اولاد برای هر فرزند تا ۱۸ سال و تا دو فرزند به شرط ۷۲۰ روز سابقه کار طبق ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی بایستی پرداخت شود.

درباره عیدی و پاداش کارگران در سال ۹۹ نیز بایستی بدانید عیدی و پاداش کارگران در سال ۹۹ ، معادل ۳۶/۷۰۸/۵۴۰ ریال معادل دو ماه حداقل حقوق و همچنین پاداش پایان کار (حق سنوات)  کارگران در سال ۹۹ معادل ۱۸/۳۵۴/۲۷۰ ریال می باشد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا