اجتماعیاقتصادیحمل و نقلویژه

ضرغامی: قم در بخش گردشگری موقعیت ممتازی دارد

تیتر یک آنلاین – وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قم علاوه بر بخش‌ گردشگری در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز موقعیت ممتاز و ظرفیت بالایی دارد.

سید عزت‌الله ضرغامی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی، بیان کرد: به دلیل ظرفیت بالای زیارتی این استان که سالی ۲۰ میلیون زائر در آن حضور می‌یابند باید حداقل دارای ۲۰ هزار تخت اقامتی باشد که اکنون این رقم حدود ۱۱ هزار تخت است.

وی با اشاره به این که هتل‌سازی نیازمند اختصاص تسهیلات بانکی مورد نیاز است، افزود: تعداد هتل‌ها در این استان محدود است و باید در این زمینه اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: با قول‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات لازم به فعالان عرصه هتل‌داری داده شده است،‌ می‌توانیم شاهد تحول در این عرصه مهم اقتصادی باشیم.

ضرغامی با اشاره به این که قم دارای ۴۰۰ عرصه ثبتی است، گفت: در قم آثاری وجود دارد که سابقه آن‌ها به پنج تا هشت هزار سال می‌رسد و لازم است که اعتبارات لازم برای این بخش در استان اختصاص یابد.

وی افزود: حوزه صنایع دستی نیز در قم منحصر به فرد است و این استان در زمینه انگشتر سازی و سنگ‌های زینتی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است.

وی ادامه داد: حمایت از فعالان عرصه تولید صنایع دستی در موضوع‌های مختلف همچون ایجاد بازار فروش و بیمه در استان قم بسیار اهمیت دارد.

وزیر میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر یکی از چالش‌های قم مسائل اجتماعی دارد یکی از راهکارهای رفع آن، ایجاد بازار برای عرضه محصولات صنایع دستی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قم با وجود زحماتی که مسئولان اجرایی در سال‌های گذشته کشیدند یک مقدار نامتناسب توسعه پیدا کرده و بافت تاریخی قم مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

وی با اشاره به این که قم شهر تاریخی است و باید معماری آن مبتنی بر اصول اسلامی و تمدنی باشد،‌ ادامه داد: در مورد بافت تاریخی شهر قم با توجه به حساسیت‌ها، باید نکات مطرح شده موردی بررسی و موضوع را حل کنیم چرا که ما حافظ میراث فرهنگی هستیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یافتند.

در جریان این سفر موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا