اقتصادی

کادیلاک از هیولای زیبای ۶۶۸ اسبی خود رونمایی کرد + تصاویر

کادیلاک V-CT۵ دوستداران خودروی آمریکایی را به حد کمال راضی می کند چرا که علاوه بر استحکام و ایمنی و قدرت خصوصیاتی مثل زیبایی و شتاب را نیز در خود جمع کرده است.

دوستداران خودروهای آمریکایی در کشور ما از در اختیار داشتن جدیدترین انواع این خودروها محرومند اما اخبار خودروهای مورد علاقه خود به ویژه خودروی آمریکایی لوکس و فاخر کادیلاک را به شدت پیگیری می کنند.

روزنامه هفت صبح در گزارش خودرویی امروز خود به رونمایی کادیلاک V-CT۵ و معرفی این خودرو پرداخته که در ادامه گزیده ای از این گزارش جذاب را می خوانید.

کادیلاک V-CT۵ بلک‌ وینگ جانشین شایسته کادیلاکCT۶

وقتی تولید یکی از محبوب ترین سدان های کادیلاک با نام کادیلاک CT۶ متوقف شد این پرسش مطرح شده بود که چه خودرویی قرار است جای آن را بگیرد. کادیلاک CT۶ به نوعی ویترین آخرین نوآوری ها و تکنولوژی های کادیلاک به شمار می‌رفت و حیثیت شرکت بود اما کادیلاک V-CT۵ بلک‌ وینگ به خوبی توانسته جای آن را پر کند. خودرویی که به احتمال زیاد آخرین خودروی کادیلاک با موتور بنزینی است و پس از آن این خودروساز آمریکایی با موتورهای احتراق درون سوز خداحافظی خواهد کرد.

یکی از دلایلی که کادیلاک تصمیم گرفت CT۶ را کنار بگذارد عدم بازدهی مطلوب پیشرانه ۴.۲ لیتری V۸ آن بود. حالا زیر کاپوت کادیلاک  V-CT۵موتور ۶.۲ لیتری با ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و قدرت هیولا آسای ۶۶۸ اسب بخار قرار دارد.

سرعت صفر تا ۱۰۰ فقط ۳/۸ ثانیه

کادیلاک برای خریداران این خودرو دو گزینه جعبه دنده را در نظر گرفته است؛ ۶سرعته دستی و ۱۰ سرعته اتوماتیک که بدیهی است کسانی که خواهان نهایت لذت باشند گزینه دوم را از همین الان ترجیح داده‌اند . مانند مدل استاندارد کادیلاکV-CT۵ این خودرو نیز به صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود. کادیلاک برخلاف دیگر لوکس سازان گزینه چهارچرخ متحرک را پیش روی خریداران کادیلاکV-CT۵ بلک‌ وینگ نگذاشته است.

این خودروی زیبا و پرقدرت تنها در عرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر محدود شده است. اگر از سواری این خودرو لذت نبرید باید تعجب کرد زیرا مهندسان جنرال موتورز از آخرین ورژن معماری عالی آلفا ۲ در طراحی سیستم تعلیق این خودرو استفاده کردند که با هر سه حالت تور ترک، اسپرت و مای به خوبی هماهنگ می‌شود به گونه ای که در یک لحظه همچون خرگوشی آرام در جنگل در حال جست زدن است و در لحظه دیگر مانند یک یوزپلنگ در دشت از جا کنده می‌شود.

ترمزهای قدرتمند برای متوقف کردن هیولا

اما چه چیز می تواند این هیولا را متوقف کند؟ پاسخ ترمزهای برمبوی مخصوص است که بزرگترین نوع نصب شده در مدل‌های کادیلاک هستند. اندازه روتورهای جلو ۱۵.۷ اینچ و عقب ۱۴.۷ اینچ است. این ترمزها نسبت به V-CT۵ استاندارد تا ۱۰ درصد در خنک شدن بهتر کارایی دارند. لنت ها نیز با بهره‌گیری از مسی که در صنعت صید ماهی استفاده می‌شود خنک می شوند که در نوع خود ابتکاری جالب است.

از نظر طراحی، نسخه بلک وینگ در تونل باد جنرال موتورز طراحی و اعتبارسنجی شده و در مسابقات اتومبیل‌رانی نیز اصلاح شده است. گلگیرهای عریض خودرو چرخ و لاستیک های بزرگتر را پوشانده است. جلوپنجره مشبک برای جریان بیشتر هوا خنک سازی بهتر و پایداری بهتر در سرعت بالا دوباره طراحی شده است. دریچه‌های گلگیر عملکردی هستند و هوای فشار بالا را از جلوی خودرو می گیرند. یک اسپویلر نصب شده روی صندوق عقب نیز باعث بهبود کشش عقب می شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا