اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه دیجی کالا در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ ترین فروشگاه اینترنتی ایران از حدود یک سال پیش قصد خود را برای ورود به بورس علنی کرده است! مدیران دیجی کالا قصد دارند این شرکت را به صورت یک هلدینگ با تمام زیرمجموعه های خود تحت نام گروه اینترنتی دیجی کالا وارد بورس کنند. بر اساس آخرین اخبار، چندی پیش دیجی کالا امیدنامه خود را به فرابورس داده است و در انتظار طی شدن مراحل پذیرش است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، عرضه اولیه سهام شرکت های استارتاپی در بورس طرفداران و مخالفانی دارد که هر دسته برای نظر خود تحلیل هایی ارائه می دهند! موافقان معتقدند ورود استارتاپ ها به بورس شفافیت بیشتر عملکرد آنها را در پی دارد و عمق بیشتری به بازار سرمایه می دهد. مخالفان kdc در مقابل معتقدند شرکت های استارتاپی دارایی های ملموس قابل توجهی ندارند و وارد کردن آنها به بورس به صرف داشتن یک برند ثروت آفرین، می تواند برای سرمایه گذاران بورسی ریسک بالایی به همراه داشته باشد.

فارغ از این تحلیل ها، سرمایه گذاران بورس در انتظار ورود و عرضه اولیه سهام اولین استارتاپ ها به این بازار هستند تا سودآوری و بازدهی سهام این شرکت ها را نیز در این بازار رقابتی بررسی و آزمایش کنند.

چندی پیش برادران محمدی، بنیان ‌گذاران این شرکت بزرگ مدعی شده‌ بودند که ارزش ریالی دیجی ‌کالا امسال (سال 1399 شمسی) نسبت به سال گذشته، به ویژه به دلیل عملکرد این مجموعه در دوران کرونا، رشد ۱۴۰ یا ۱۵۰ درصدی داشته است! اما در ارزش گذاری ‌ها فقط ۲۰ یا ۳۰ درصد بالاتر از پارسال ارزیابی شده است. آنها همچنین این موضوع را که این استارتاپ قصد دارد با تکیه بر دارایی ‌های نامشهود خود به بازار سرمایه بیاید، رد کردند و گفتهند که‌ در میان دارایی‌ های ثبت شده دیجی ‌کالا، حجم موارد نامشهود اندک است.

قرار بود دیجی‌ کالا در هفته نخست مرداد ماه سال 1399 شمسی وارد بازار سرمایه شود! اما این اتفاق نیفتاد. هنوز درباره ثبت نماد دیجی‌ کالا و لینک تابلو معاملاتی دیجی‌ کالا و زمان عرضه اولیه دیجی‌ کالا و قیمت عرضه اولیه دیجی‌ کالا در بازار دوم فرابورس، اطلاعاتی منتشر نشده است که باید منتظر اطلاعات کدال باشیم.

درباره دیجی‌ کالا بد نیست بدانید این شرکت فناوری ایرانی بر تجارت الکترونیک تمرکز دارد. این شرکت، بزرگ ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران است و روزانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد و ۷۰ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کرده ‌است. دیجی‌ کالا هم ‌اکنون جایگاه سوم الکسا در ایران را پس از گوگل و آپارات در اختیار دارد. مدل کسب ‌و کار دیجی‌ کالا یک آمیختگی از بازارگاه مجازی و خرده ‌فروشی است! به غیر از فروشگاه آنلاین زیرمجموعه ‌های دیجی ‌کالا شامل دیجی ‌استایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجی ‌پی (فین‌تک)، دیجی‌کالا نکست (نوآوری)، دیجی ‌کلاب (تشویق مشتریان وفادار) و دیجی پلاس هستند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا