اجتماعیسیاسی

کاندیداها نباید با احساسات مذهبی و قومیتی مردم بازی کنند

معاون امور استانهای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: سواستفاده از احساسات مذهبی و قومیتی توسط کاندیداها امری ناپسند است.

به گزارش خبرنگار تیتریک آنلاین، فرهاد باقری معاون امور استانهای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: سواستفاده از احساسات مذهبی و قومیتی توسط کاندیداها امری ناپسند است.

وی افزود: برخی از کاندیداها برای به چشم آمدن و دیده شدن با شرکت در مراسمات مذهبی و یادبود و مراجعه به خانواده های کم بضاعت و مددجویان عکس یادگاری می گیرند و به آنها کمک می کنند. که این امر مصداق فریبکاری است
عضو شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به تبعاتی که درآینده به روی این خانواده ها می گذارد آگاه باشند و به این شکل با احساسات مردم بازی نکنند.
فرهاد باقری دربخش دیگری از این گفتگو افزود: حضور پی در پی در مراسمات بواسطه دیده شدن در فضای های مجازی و شبکه های اجتماعی را پدیده چندساله اخیر انتخابات برشمردو تصریح کرد: مردم امروز به بلوغ سیاسی و بصیرت رسیده اند و نسبت به همه مسائل آگاهند وخودشان نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد و سواستفاده از موقعیت مذهبی و قومیت گرایی عملی زشت بوده و کاندیداها نباید با احساسات مذهبی و قومیتی مردم بازی کنند .
فرهاد باقری دبیر جمعیت جوانان انقلاب اسلامی استان تهران افزود: تعدادی از  کاندیداها با شرکت در مراسم تشییع و ترحیم و بعضا در مراسمات متوفی که حتی شناختی از متوفی ندارند ، سعی در جمع آوری آرای مردم را دارند.
وی گفت: کاندیداها نباید از احساسات مردم در تبلیغات سو استفاده کنند و باید با ارایه برنامه ها و راهکارهای تبلیغاتی مناسب آرای مردم را به نفع خود جمع آوری نمایند. وی اظهارداشت: کاندیداها باید از شیوه های مطلوب در تبلیغات خود استفاده کنند.وی با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی نامزدها اظهار داشت: رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی باید عنصر اصلی باشد و کاندیداها براساس توان خود وعده بدهند نه اینکه به منظور رای آوری به هر روشی متوسل شوند که متاسفانه شاهد این مسئله هستیم و بعد از انتخابات وعده‌های خود را فراموش نموده یا اینکه اعلام میکنند که از توان آنان خارج است. فرهاد باقری تصریح کرد: فعالیت کاندیداها باید در چهار چوب قانون باشدو رسانه ملی یا متولیان امر برگزاری انتخابات باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا همه کاندیدا در چارچوب قانون و حق برابر به تبلیغ بپردارند.

فرهاد باقری افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت بعضی از کاندیداها بطور نامعقول برای نشستن بر صندلی سبز در حال انجام است ومتاسفانه این روزها که گورستان‌های شهر و روستا و مجالس ترحیم و عزا گرمی خاصی گرفته است نامزدهای مختلف با القاب و عناوینی که با خود یدک می‌کشند در این مجالس حضور می‌یابند و گاها نام متوفی را نیز از اطرافیان می‌پرسند.
از روزهایی که بازار میکروفون و بلندگو و نام بردن نامزدهای احتمالی در مجالس ترحیم و عزا حسابی داغ است، عده ای از نامزدها و هواداران آنها نیز از این غافله عقب نمانده و برای نام بردن کاندیدای مدنظرشان در مراسم، به مداحان و سخنرانان گوشه چشمی انداخته و فشار می آورند که حتما اسم کاندیدای مَد نظر در پای میکروفون گفته شود. .
معاون امور استانهای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران گفت: ارسال پیامک تبریک با مضمون مناسبت‌های ملی و مذهبی، حضور پررنگ در مجامع عمومی، شرکت در جشن‌ها، مراسم ترحیم افراد، حضور در مجامع و اماکن ورزشی و نیز ایجاد کمپین‌های حمایتی در فضای مجازی از دیگر حرکت‌هایی است که از سوی بعضی از کاندیداهای احتمالی دیده می‌شود.
در پایان عضو شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی متذکر شد کاندیداها ی محترم از روشهای غیر حرفه ای اجتناب نموده و به شعور مردم احترام گذاشته و توانمندی های که در آینده بتواند گره ای از مشکلات باز کند استفاده نمایند.

پایان پیام

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا