ورزشیویژه

ماکو میزبان مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور

ماکو میزبان مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور / مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه کونگ فو توآی به نام ایران باید در جهان ثبت شود گفت: المپیگی شدن کونگ فو یکی از مطالبات جامعه ورزشی و هنرهای رزمی است که در این خصوص در سطح وزارت پیگیر آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز، حسین گروسی روز پنجشنبه 6 مهر ماه، در آئین افتتاح مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جوانان در سالن ۲۰۰۰ نفری ولیعصر ماکو افزود: کونگ فو در جامعه بین‌الملل به عنوان رشته ورزشی ایرانی شناخته می شود و اگربه عنوان یک رشته ایرانی ثبت جهانی شود افتخار آن برای کشور است.

 

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات درآستانه هفته وحدت و همزمان با هفته دفاع مقدس افزود: وحدت بین اقوام و مذاهب در منطقه آزاد ماکو مثال زدنی است و نشان از فرهنگ و اخلاق خوب مردم خونگرم این منطقه می باشد.

گروسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج و ارتقای ورزش همگانی و ورزش های حرفه ای اضافه کرد: باید بسترلازم برای ورزش های همگانی و ورزش پهلوانی و مدال آوری فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محور ورزش های رزمی را دانایی و اخلاق برشمرد و اظهار داشت: ورزش رزمی کونگ فو بر پایه اخلاقیت می باشد و هنر جوانمردی و پهلوانی در این ورزش متبلور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ارتقای ورزش های رزمی و انفرادی را که کشور ایران درآن کارنامه درخشانی دارد خواستار شد و اذعان داشت: ۲۳ سبک تحت نظر فدراسیون کونگ فو و همینطور مسابقات قهرمانی کشوربزرگسالان ثبت شده است که  هرکدام هنر رزمی خاص است و باید در قالب ورزش و هنر رزمی ایران به دنیا معرفی شود.

وی خاطرنشان ساخت:‌هرگونه هزینه در ورزش یک سرمایه گذاری است و باعث کاهش هزینه های درمان و  کاهش جرایم خواهد شد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا