اجتماعیحمل و نقلویژه

تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری مشترک برای ارتقای سیستم رانش قطار متروی تهران امضا شد

تیتر یک آنلاین – تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری مشترک برای تبدیل یک رام قطار DC متروی تهران به قطار AC در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی به امضا رسید.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه امروز –پنج شنبه از نمایشگاه توانمندی‌های و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی همراه بود، تفاهم نامه ای به منظور تأمین منابع مالی، طراحی و ساخت تجهیزات سیستم رانش، کنترل و ارتقای سایر بخش‌های ضروری قطار برای یک رام قطار DC بین حمید ذوالفقاری رییس مرکز توسعه فناوری‌های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه امضا شد.

موضوع این تفاهم‌نامه انجام مطالعات و طراحی مفهومی و تفصیلی سیستم رانش جایگزین برای قطارهای هفت واگنه DC خودکشش در خطوط متروی درون‌شهری تهران و ساخت و نصب یک نمونه از تجهیزات بر روی یکی از قطارهای خارج از رده و انجام تست‌های حرکتی است.

محورهای همکاری شامل انجام مطالعات موردی مورد نیاز شرکت برای ارتقای یک رام از قطارهای DC موجود به قطار AC، طراحی و نمونه‌سازی تجهیزات جایگزین سیستم رانش قطارهای DC و همکاری با شرکت واگن سازی برای نصب و راه‌اندازی و تست قطار با سیستم ارتقا یافته می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان جهاددانشگاهی، بر اساس این گزارش، با توجه به گذشت ۲ دهه از بهره‌برداری مترو در کشور زمان و فرسودگی قطارهای DC مترویی و قدیمی بودن سیستم رانش این نوع قطارها (موتورترکشن های DC و سیستم کنترل دور مقاومت و کنتاکتوری) جایگزینی آن‌ها با قطار AC جدید و یا ارتقا سیستم رانش و کنترل قطارها؛ با کارایی قطارهای AC ولی با هزینه کمتر دو راه‌حل پیش رو است.

از آنجا که شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تعدادی از قطارهای DC خارج از رده خدمتی داشته و نیاز مبرمی به اورهال اساسی آن‌ها وجود دارد و جهاددانشگاهی از توان و دانش لازم برای ارتقاء این نوع قطارها برخوردار است و معاونت فناوری ریاست جمهوری حامی و راهبر چنین طرح‌های فناورانه کاربردی و ارزشمند است، این تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای به‌منظور تأمین منابع مالی، طراحی و ساخت تجهیزات سیستم رانش، کنترل و ارتقای سایر بخش‌های ضروری قطار برای یک رام قطار DC؛ در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهاددانشگاهی و شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه امضا شد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا