فرهنگی و هنری

علی عباسی فیلمساز ایرانی-سوئدی کیست؟ + جزئیات ساخت فیلم زندگی سعید حنایی

علی عباسی ، فیلمساز ایرانی-سوئدی قصد دارد فیلمی درباره قاتل عنکبوتی ، سعید حنایی)بسازد! فیلمبرداری این فیلم در مراکش انجام خواهد شد و کمپانی mk۲ تهیه ‌کننده و سرمایه‌گذار آن است.

درباره علی عباسی بد نیست بدانید این کارگردان و فیلمنامه‌ نویس ایرانی-سوئدی در سال ۱۳۷۸ شمسی به دانشگاه پلی تکنیک تهران رفت و پس از مهاجرت به اروپا موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته معماری از فرهنگستان پادشاهی علوم سوئد (استکهلم ۲۰۰۷ میلادی) گردید. وی پس از تغییر رشته به کارگردانی و فیلمسازی در آکادمی ملی فیلمسازی دانمارک مشغول به تحصیل شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز با ساختن فیلم کوتاه ام مثل مارکوس (M for Markus) از این آکادمی فارغ ‌التحصیل گردید. اگر چه وی ساکن کپنهاگ است، لکن تابعیت ایرانی خود را نگه داشته ‌است!

علی عباسی در سال ۲۰۱۸ میلادی برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ میلادی برای فیلم مرز شد. مرز از سوی سوئد برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی ‌زبان جوایز اسکار نیز انتخاب شد. فیلم مرز بر مبنای داستان کوتاهی با عنوان اجازه بده رویاهای قدیمی بمیرد نوشته جان اجوید لیندکوییست ساخته شده است. این فیلم که در روزهای نخست جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ میلادی در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمد، موفق به کسب نظر مثبت تماشاگران و منتقدان شد.

این کارگردان از عوامل ایرانی نیز برای طراحی ‌های این پروژه دعوت به عمل آورده است، اما با توجه با مواضع فیلمساز و نوع نگاه او به ایران این همکاری میسر نشده است.

با توجه به سابقه همکاری کمپانی فرانسوی mk۲ با پخش ‌کنندگان مطرح جهانی، احتمالا این اثر در فستیوال‌ ها و بازارهای جهانی به نمایش در می ‌آید. این در حالی است که سال گذشته ابراهیم ایرج ‌زاد، فیلم عنکبوت را بر پایه این واقعه با بازی محسن تنابنده در ایران ساخت!

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا