اقتصادیویژه

ارزآوری یک میلیارد دلاری البرز برای کشور

ارزآوری یک میلیارد دلاری البرز برای کشور/ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز اعلام کرد سازمان صنعت و معدن، سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از جام جم آنلاین؛ محمد انصاری، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: استان البرز یکی از صنعتی ترین استان های کشور است که بالغ بر ۱۷۰هزار نفر به طور مستقیم در زمینه صنعت مشغول به فعالیت هستند  و از این لحاظ رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: ۴۱۰ واحد صنعتی در استان البرز در زمینه صادرات فعال هستند که در مراسم تقدیر از صادرکنندگان که در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور برگزار شد ۵۱ نفر در سطح کشور موفق شدند به عنوان صادرکننده ممتاز انتخاب شوند که از بین این ۵۱ نفر ۲ واحد صنعتی از استان البرز موفق شدند در زمینه فناورانه واحد نمونه و دو واحد دیگر هم در زمینه صدور مجوز فنی و خدمات فنی و مهندسی به عنوان صنایع ممتاز انتخاب شوند. ضمن این که از ۵۲ واحد صنعتی ۶ واحد از استان البرز به عنوان صادرکننده ممتاز انتخاب شدند.

انصاری ادامه داد: استان البرز بیش از ۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری کرده است، اما در سایت های رسمی گمرکی استان درآمد ارزی را بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار عنوان کرده اند که به دلایل و مشکلات و تازه تاسیس بودن استان مربوط می شود و یا این که برخی صادرکنندگان استان البرز کارت های بازرگانی خود را از استان های دیگر می گیرند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: عمده کشورهای هدف صادرات استان البرز؛ امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، چین، افغانستان و …است و بیشترین محصولات صادراتی در حوزه لوازم خانگی، صنایع شیمیایی و غذایی بوده است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا